A korrózióvizsgálatok célja, hogy meghatározzák az anyagok és bevonatok ellenállását a korróziós hatásokkal szemben. Ezeket a teszteket különböző iparágakban alkalmazzák, például az autóiparban, a repülőgépiparban, az elektronikai iparban és az építőiparban.
1. Korrózióvizsgálati módszerek
1.1. Sószórásos (sóköd) teszt
A legelterjedtebb módszer a bevonatok és fémek korrózióállóságának értékelésére.
ASTM B117, ISO 9227, DIN 50021 – 5% NaCl oldat, 35 °C, folyamatos sópermet
Felhasználás: Autóipari alkatrészek, festett és bevont fémek
1.2. Kén-dioxid (SO₂) teszt
Vizsgálja az anyagok ellenállását savas esővel és ipari környezetben lévő szennyeződésekkel szemben.
ISO 6988, DIN 50018 – Kondenzációs atmoszférában végzett teszt
Felhasználás: Acél és cink bevonatok, építőipari elemek
1.3. Klíma- és ciklikus korróziós teszt (CCT – Cyclic Corrosion Test)
Valósághűbb környezetet modellező, változó hőmérsékletű és páratartalmú ciklikus teszt.
VDA 233-102, GMW 14872, ISO 16701
Felhasználás: Autóipari és repülőgép-alkatrészek
1.4. Nedvesség- és kondenzvízteszt
Vizsgálja a rozsdásodást magas páratartalom vagy páralecsapódás esetén.
ISO 6270-2, DIN 50017 – 40 °C / 100% RH környezetben végzett vizsgálatok
Felhasználás: Fém alkatrészek és bevonatok
2. Korrózióvizsgálati szabványok
Autóipari szabványok
VDA 233-102 – Ciklikus korrózióvizsgálat autóipari alkatrészekre
GMW 14872 – General Motors korrózióvizsgálati előírása
VW PV 1210 – Volkswagen korróziós ciklusteszt
Általános ipari szabványok
ISO 9227 – Sószórásos korrózióvizsgálat
ASTM B117 – Sószórásos teszt (amerikai szabvány)
ISO 16701 – Korrózióvizsgálat természetes expozíció modellezésével
3. Jellemző tesztfeltételek
Sószórás teszt: 35 °C, 5% NaCl oldat, 96–1000 órás teszt
Klimatikus korrózió teszt (CCT): Hőmérséklet 25–55 °C között, változó páratartalom
SO₂ teszt: 40 °C-on, 0,2% kén-dioxid expozíció
Ezek a vizsgálatok segítenek meghatározni az anyagok tartósságát és élettartamát különböző környezeti hatások mellett.
Telefonos elérhetőség
+36 70 408 0134

